Moștenitoarea – Kiera Cass | Recenzie

Colecţia: Leda Edge

Nr. de pagini: 384

Seria: Alegerea, volumul 4

Raiting Goodreads: 3,83/5

Anul apariției: 2018

Cu optsprezece ani în urmă, America Singer a participat la Alegere și a câștigat inima prințului Maxon.

Acum a venit vremea ca și prințesa Eadlyn să aibă propria sa Alegere. Eadlyn nu se așteaptă ca Alegerea ei să fie ca povestea de dragoste a părinților săi… dar când începe competiția, e posibil să descopere că poate nu e chiar atât de greu să își găsească propriul basm cu Făt-Frumos.

„Programele TV gen reality-show se întâlnesc cu basmele distopice în încântătoarea carte a Kierei Cass.” Kiersten White
Recenzie

Probabil că nu sunt singura care credea că volumul trei din seria Alegerea este cel care ne va oferi deznodământul unei povești minunate, având ca protagonist un prinț care își caută neîncetat o prințesă și, de ce nu, o fată pe care să o iubească toată viața. Interesant este faptul că autoarea ne-a oferit exact acest final de basm pe care îl așteptam, însă povestea regelui Maxon și a reginei America nu se încheie aici. Dacă în volumele precedente am avut ocazia să descoperim ce presupune Alegerea din punct de vedere al unei concurente, acum autoarea ne trimite de cealaltă parte a barierei și ne dezvăluie ce înseamnă această competiție pentru organizatorul ei.

În decursul domniei lui, Maxon a reușit să schimbe universul pe care îl știam din volumele precedente, desființând castele cu scopul de a conferi mai multă unitate poporului, însă prejudecățile dintre oameni au dăinuit în tot acest timp, accentuându-se cu fiecare conflict care lua naștere între cetățeni. Pentru a le distrage atenția oamenilor până găsește o soluție pentru remedierea problemelor sociale, Maxon îi propune fiicei sale să organizeze o Alegere. Eadlyn respinge cu vehemență această posibilitatea, însă, la insistența părinților ei, aceasta se lasă înduplecată și acceptă planul tatălui ei. Cu anumite condiții, bineînțeles.

Imagine similară

La aproape două decenii de la Alegerea care le-a pecetluit soarta și i-a adus împreună, Maxon și America organizează o alegere mai specială pentru fiica lor cea mare, moștenitoarea de drept a tronului. Acest eveniment marchează o nouă premieră, fiind prima Alegere organizată pentru o prinţesă. În această competiţie, 35 de băieţi se vor lupta din greu să câştige inima prinţesei Eadlyn.

“-Nu spun decât că că Alegerea ar putea să fie bună pentru tine.

Replica lui mi-a alungat toată rușinea, înlocuind-o cu furie.

-Toată lumea spune asta mereu: că ar putea să fie ceva bun pentru mine. Ce înseamnă asta? SUnt inteligentă și frumoasă și puternică. Nu am nevoie să fiu salvată.

Ahrem a ridicat din umeri.

-Poate că nu. Dar nu se știe dacă nu cumva unul dintre ei ar putea avea nevoie să fie salvat. “

Responsabilitatea care ia naştere odată cu iniţierea Alegerii este una imensă, prinţesa fiind nevoită să ţină cont, în egală măsură, de aşteptările poporului, cât şi de ale participanţilor. Sfaturile primite de la părinţii ei sunt cât se poate de folositoare, asta dacă le-ar acorda atenţie. Dar tânăra se încăpăţânează să trateze competiţia superficial din punct de vedere sentimental, făcând tot posibilul să mulţumească lumea şi să câştige timp pentru părinţii ei. Eadlyn este o fire singuratică şi dificilă, care în decursul anilor a ridicat un zid în jurul ei pentru a-şi proteja sentimentele. Vulnerabilitatea nu este o caracteristică pe care să o deţină o viitoare regină, iar orice persoană care se apropie suficient de mult de ea o face să se simtă fragilă şi nesigură.

“Mi se părea imposibil ca un străin să mă citească atât de bine, mai ales că mă străduiam din răsputeri să-mi ascund gândurile și sentimentele.”

Un lucru remarcabil la acest volum îl reprezintă evoluția personajului principal. Eadlyn este o tânără extrem de încăpățânată și categorică, purtând povara faptului că este prima născută și, implicit, cea care va moșteni tronul de la părinții ei. Au fost nevoie de numai 7 minute pentru a deveni viitoarea regină din Illea, 7 minute care i-au schimbat viața complet, prestabilindu-i astfel viitorul. Copilăria acesteia a fost, practic, inexistentă. Activitățile ei se desfășurau după un program bine stabilit, fiind incluse nelipsitele lecții de etică și timpul petrecut în preajma regelui pentru a-și deprinde cunoștințele și calitățile necesare unui adevărat monarh.

Prin intermediul Alegerii, Eadlyn se maturizează foarte mult și ajunge să descopere anumite lucruri pe care nu le cunoaștea despre ea și, de asemenea, reuşeşte să cunoască mai de aproape anumiți băieți cărora, în alte circumstanțe, nu le-ar fi oferit și a doua privire.

“- Mă bucur atât de mult că te-am cunoscut. Indiferent de cum o să se termine totul, cred că am să fiu mai înțeleaptă doar pentru că v-am cunoscut pe unii dintre voi.”

Inițial, autoarea ne-o prezintă drept o prințesă mofturoasă, răsfățată și răutăcioasă, fiind extrem de dură cu băieții care se luptă pentru inima ei. Comportamentul acesteia este aspru criticat de către cetățeni, motiv pentru care Eadlyn încearcă să se încarce cu răbdare și să-și controleze mai bine impulsurile. Astfel, ajunge să petreacă mai mult timp cu băieții și să afle anumite lucruri despre ei, dar când vine vorba să dezvăluie un aspect din viața ei, aceasta refuză să le ofere orice fărâmă de informație. Spre surprinderea mea, la finalul volumului avem ocazia să vedem o altă Eadlyn, mai matură și mai înţelegătoare, măcinată de griji și de nesiguranțe cu privire la viitorul ei și al Alegerii, la soarta băieților care au mai rămas în competiție. Față de aceştia, protagonista a început să dezvolte anumite sentimente pe care nu reușește pe deplin să le înțeleagă.

Imagini pentru the heir quotes

Am observat prin blogosferă că majoritatea cititorilor au fost nemulțumiți de faptul că regele Maxon și regina America au devenit personaje secundare în acest volum. Personal, nu sunt deranjată de acest aspect deoarece consider că autoarea le-a oferit suficientă atenție pe parcursul primelor trei volume, lăsând-o acum în lumina reflectoarelor pe fiica lor, Eadlyn, viitoarea regină din Illea.

Cu toate că seria Alegerea nu este cea mai originală sau mai complexă pe care am citit-o vreodată, mărturisesc că aceasta a ajuns să reprezinte plăcerea mea vinovată, o lectură pe care o citesc cu drag datorită personajelor carismatice și șarmante, precum și a atmosferei regale de la palat.

Mulțumesc editurii Corint pentru exemplarul oferit pentru recenzie. Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul editurii sau din librăriile online partenere.Imagini pentru editura corint logo

11 thoughts on “Moștenitoarea – Kiera Cass | Recenzie

1. Eu nu am citit nici măcar primul volum al seriei, da’ să mai ajung la cel de-al patrulea. Shame on me! :)) Am deja primele două cărți în bibliotecă și vreau să strâng mai întâi toată seria înainte de a o citi. Hmm, oare să mă apuc de ele de-acum?!

Liked by 1 person

2. Am citit primul volum când s-a lansat, dar aș vrea să-l recitesc curând pentru că încă sunt într-un slump din care nu prea mai stiu cum să ies. Totuși, moștenitoarea este o serie sequel?

Liked by 1 person