Înfruntarea – Rebecca Ross| Recenzie

Related imageEditura: Grupul Editorial Corint

Colecţia: Leda Edge

Nr. de pagini: 432

Seria: Destinul reginei, volumul 2

Raiting Goodreads: 4,28/5

Anul apariției: 2019

Brienna a devenit, în sfârșit, maestră a cunoașterii și se străduiește să facă față provocărilor pe care le presupune noua ei viață, ca fiica adoptivă a lui Davin MacQuinn, un lord căzut în dizgrație, care a trăit în pribegie vreme de douăzeci și cinci de ani. Abia întoarsă de pe câmpul de luptă, fermecătoarea războinică este hotărâtă să o ajute pe Isolde Kavanagh să urce pe tron. Misiunea se dovedește a nu fi tocmai ușoară, căci mulți din clanul MacQuinn nu o acceptă, privind-o cu suspiciune. Brienna îl are însă alături pe Cartier, fostul ei profesor, lord al Casei Morgane. Împreună trebuie să zădărnicească planurile dușmanilor, să încheie noi alianțe și să se asigure că nimic nu va pune în pericol marea încoronare. Forțele răului pândesc din umbră, iar Brienna și Cartier descoperă că dragostea nu te face mai puternic, ci mai vulnerabil.
RecenziePrimul volum din seria Destinul reginei ne-a introdus într-un univers magic și captivant, unde o tânără ce nu-și cunoaștea trecutul visa să devină o adevărată maestră a pasiunii. Dar evenimentele au luat o întorsătură neașteptată, iar Brienna s-a trezit prinsă într-un complot de proporții ce viza detronarea unui rege nemilos și aducerea pe tronul din Maevana a reginei de drept. O misiune periculoasă și total nepotrivită pentru o adolescentă, însă Brienna nu s-a dat în lături de la nimic pentru a face ceea ce ea considera că este corect.

Finalul primului volum ne-a oferit falsa iluzie că toate problemele s-au rezolvat și că personajele și-au câștigat pe merit dreptul la fericire, însă autoarea nu a fost pregătită să încheie povestea și astfel și-a surprins fanii cu un al doilea volum, care prezintă urmările evenimentelor din cartea precedentă. În calitate de regină, Isolde trebuie să aibă în vedere judecarea și condamndarea regelui uzurpator împreună cu familia sa și, totodată, se vede nevoită să-și stabilizeze poziția în fața poporului ei. Brienna se simte străină în noul ei cămin și nu reușește deloc să-și găsească liniștea sufletească în sânul familiei McQuinn. Cartier resimte acut durerea pricinuită de absența familiei sale și este nevoit să-și asume rolul de lord al casei Morgane și să vegheze asupra bunăstării oamenilor lui.

“Părul lui blond a strălucit în lumina focului în timp ce a făcut mișcarea aceea plină de grație. Însă, în spatele politeții și pasiunii, se ascundea o fire călită precum oțelul și dură ca un vânt rece.”

Ținând cont de faptul că am adorat primul volum din seria Destinul reginei, așteptările mele cu privire la continuarea romanului Ascensiunea au sporit în mod considerabil. Și cred că aici a fost problema: că așteptările mele nu au fost satisfăcute pe deplin. Am citit cu mare drag și interes cartea (doar am așteptat-o mai bine de un an), am trăit intens fiecare emoție resimțită de personaje, însă, când am ajuns la final, am simțit că povestea e oarecum incompletă, ca și cum autoarea ar fi trecut cu vederea anumite aspecte care erau importante pentru mine (nu știu dacă asta are sens pentru voi).Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Perspectiva narativă a lui Cartier oferă o notă de profunzime romanului și scoate în evidență vulnerabilitățile tânărului. Dacă în primul volum îl percepeam ca fiind fără cusur, acum avem ocazia să aruncăm o privire direct în sufletul lui, să descoperim temerile și nesiguranțele care se ascund în spatele atitudinii hotărâte și neînfricate. Astfel, în calitate de narator, Cartier ne dezvăluie sentimentele profunde pe care le nutrește față de Brianna și ne surprinde datorită îndoielilor pe care le are cu privire la soarta Casei Morgane și la capacitatea lui de conducător.

“M‑am gândit la felul în care se împletiseră viețile noastre, încă din clipa în care îl întâlnisem, atunci când fusesem primită în prestigioasa Casă Magnalia, o școală valeniană pentru deprinderea celor cinci pasiuni ale vieții. Crezusem că era valenian – luase un nume valenian, era as în bunele maniere și pasiune și‑și trăise aproape toată viața în regatul de la miazăzi.

Și, totuși, Cartier fusese mult mai mult decât atât.”

Spre surprinderea mea, Brienna nu mai este nucleul întregii acțiuni, ci reprezintă doar un simplu pion într-un joc mult mai amplu și mai complex. Am apreciat faptul că Rebecca Ross a acordat o atenție deosebită evoluției acestui personaj, transformând o fetiță speriată și confuză într-o adevărată luptătoare. Indiferent de gravitatea situației, Brienna nu s-a lăsat consumată de teamă și a înfruntat cu hotărâre și curaj orice amenințare i s-a ivit în cale. În ciuda determinării tinerei de a lupta pentru o cauză nobilă, autoarea a avut grijă să sublinieze faptul că protagonista ei nu este invincibilă sau perfectă, făcând-o astfel pe Brienna să pară mult mai reală.

În ceea ce privește relația dintre Brienna și Cartier, ei bine, aceasta a fost practic inexistentă. Priviri pătrunzătoare, câteva sărutări fugare și atingeri nevinovate. La asta se rezumă contactul dintre cei doi protagoniști. Știu, sunt egoistă. Îmi doream ca autoarea să-mi ofere mai mult, să creioneze mai intens și chiar să dezvolte sentimentele celor doi. Am tânjit după mai multe momente în care Brienna și Cartier să-și manifeste liber sentimentele și dorințele, fără să existe constrângeri sau rețineri. Dar dorințele mele au rămas neîmplinite întrucât autoarea a ales să se focuseze pe alte elemente și să neglijeze relația celor doi. Sunt conștientă că Înfruntarea nu este un roman de dragoste, dar asta nu m-a împiedicat să visez cu ochii deschiși la o posibilă poveste de iubire între protagoniști.

Înfruntarea este suma a tot ceea ce înseamnă legături de familie, conflicte politice, loialități puse sub semnul întrebării și secrete întunecate ce amenință să schimbe cursul acțiunii. Atenția pentru detalii a fost și va rămâne mereu un punct forte al autoarei, indiferent dacă este vorba despre conturarea universului în care este plasată acțiunea sau despre schițarea caracterelor personajelor.

Mulțumesc editurii Corint pentru exemplarul oferit pentru recenzie. Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul editurii (click AICI) sau din librăriile online partenere.Imagini pentru editura corint logo