Te voi găsi – O. G. Arion | Recenzie

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.Editura: UP

Colecţia: Safir

Nr. de pagini: 288

Seria: Nemuritor, volumul 2

Raiting Goodreads: 4,59/5

Anul apariției: 2019

O dispariţie misterioasă, urmată de o călătorie palpitantă. Tu ce ai face dacă persoana pe care o iubeşti s-ar afla în pericol de moarte? Da, aşa a gândit şi Victoria, care s-a aruncat orbeşte într-o nouă aventură, de data aceasta în compania bererkerului nemuritor Ian Tomasson.

Destinul îi va purta pe amândoi în Irlanda, pe urmele fomorilor şi ale magiei druizilor, însoţiţi şi ajutaţi de noi prieteni şi ameninţaţi de noi adversari. În acest volum legendele prind viaţă, totul desfăşurându-se cu rapiditate într-o cursă contra cronometru plină de adrenalină şi de surprize, la finalul căreia Victoria va primi cel mai neaşteptat dar. Despre ce este vorba? Citiţi şi veţi descoperi singuri!RecenzieLecturarea celui de-al doilea volum din seria Nemuritor nu a reprezentat o alegere, ci o necesitate; o dorință copleșitoare de a înfrunta necunoscutul și pericolele ce pândesc din umbră, de a descoperi legende fascinante și de a elucida mistere vechi de secole.

Spre încântarea mea, nu am fost nevoită să aștept un timp îndelungat pentru a savura următorul volum din serie. Acesta e avantajul de care te bucuri atunci când ai în bibliotecă seria completă, care așteaptă răbdătoare să te poarte prin aventuri nebănuite. Cu toate acestea, am fost silită, în repetate rânduri, să-mi înfrânez imaginația și să încetez din a-mi mai face o mie de scenarii cu privire la direcția în care se va îndrepta acțiunea sau de posibilele răsturnări de situații care pot apărea. Cel mai indicat și sănătos (din punct de vedere psihic) lucru pe care îl poți face tu, ca cititor, e să lași autoarea să-ți dezvăluie adevăratul curs al poveștii.

Primul volum s-a încheiat cu un “în loc de epilog” destul de ambiguu, menit să stârnească o scânteie de curiozitate în mintea cititorilor, curiozitate ce poate fi stăvilită doar de răspunsurile ce se găsesc în următoarea carte din serie. După cum era de așteptat, și eu am căzut în această capcană plasată strategic de către autoare. În lipsa altor variante, m-am conformat fără proteste, m-am așezat comod și am început să citesc al doilea volum din serie, în speranța că voi găsi răspunsuri la întrebările care îmi roiau în minte.

“Eu – care până mai ieri râsesem în gura mare la auzul poveștilor despre vampiri, vârcolaci și adolescenți supranaturali – găzduiam azi în micul meu apartament o „creatură a nopții”, pe Arrio cel frumos și întunecat, al cărui bun prieten era un berseker nemuritor.”

În ultimele luni, viața Victoriei s-a asemănat cu scenariul unui film supranatural, în care protagonista se trezește implicată într-un univers întunecat, populat de creaturi mitice desprinse din legende. Nu este Elena Gilbert și nici Bella Swan, dar Victoria are un lucru în comun cu aceste tinere: iubește un vampir. Arrio Raul a reușit să o cucerească cu farmecul său aparte și cu cinismul înnăscut, două dintre atributele care-l definesc cel mai bine.

După finalizarea unei misiuni obositoare, vampirul plănuiește cu nerăbdare să se întoarcă în brațele iubitei lui. Dorința lui este însă spulberată de intențiile nebănuite ale unei creaturi străvechi, care pune la cale răpirea acestuia. “Te voi găsi” este mai mult decât o promisiune; este un jurămând pecetluit cu sânge și iubire, care devine treptat misiunea principală a Victoriei. Alături de bunul ei prieten, Ian, protagonista pornește pe urmele lui Arrio, hotărâtă să cutreiere toată lumea pentru a-l găsi.

În peisaj își fac apariția mai multe personaje, în special supranaturale, care încearcă să-i ajute pe protagoniști sau să-i abată de la misiunea lor. Mi-a fost imposibil să o trec cu vederea pe Serena, o efliță extrem de încântătoare, dar care sub masca prieteniei ascunde o cruzime înfiorătoare, motiv pentru care e mai indicat să o ai drept aliat, nicidecum dușman.

„- Eşti curajoasă, domnişoară.

– Mi s-a mai spus. Dar vă rog să nu confundaţi curajul meu cu inconştienţa.”

Au fost nenumărate momente în care m-am străduit din greu să înțeleg comportamentul Victoriei. Inițial, am considerat că schimbările bruște de personalitate pe care le manifesta erau doar un efect secundar al blestemului care și-a răsfrânt efectele asupra ei (blestemul monedei vikinge). Pe urmă, am înțeles că, pur și simplu, așa este ea; nehotărâtă, egoistă, impulsivă, curajoasă, inconștientă, puțin nebună (într-un sens bun) și multe altele. Dacă ar trebui să o descriu pe Victoria într-un singur cuvânt, cred că aș opta pentru umană. De ce? Pentru că această singură calitate le reunește pe toate celelalte menționate anterior.

În acest volum, Arrio a fost nespus de absent (pentru că a fost răpit, duh!) și, surprinzător, nu m-a deranjat deloc faptul că a fost scos din cadru. Ba mai mult, am avut ocazia să o urmăresc pe Victoria cum înfruntă singură pericolele, fără ca vampirul să-i sufle mereu în ceafă. Alături de protagonistă, în lumina reflectoarelor se află, de data aceasta, misteriosul Ian, care – de altfel – este și personajul meu favorit. Contrat așteptărilor, între cei doi nu se naște în mod spontan o poveste de dragoste, care ulterior să degenereze într-un triungi amoros sau altă figură geometrică. În schimb, între Victoria și Ian se leagă o prietenie frățească, ce se solidifică cu fiecare încercare pe care o depășesc și cu fiecare pericol cu care se confruntă.

Probabil considerați că sunt zgârcită cu detaliile și că intenționez să vă țin în suspans în mod voit, dar nu acesta e motivul pentru care nu vă povestesc mai multe despre acțiunea cărții. Pur și simplu nu vreau să vă răpesc plăcerea de a descoperi pe cont propriu aventurile prin care trece Victoria și modul în care abordează fiecare situație. Credeți-mă, o să-mi mulțumiți după ce citiți cartea.

Te voi găsi este suma a tot ceea ce înseamnă ființe supranaturale, pericole nebănuite, ritualuri străvechi și legende care prind viață, adică acele elemente care îți garantează o lectură fantastică în adevăratul sens al cuvântului.

Mulțumesc Editurii UP pentru exemplarul oferit pentru recenzie. Cartea poate fi achiziționată  de pe site-ul editurii (click AICI) sau din librăriile online partenere.Imagini pentru editura up logo png"