Logodnicii – Kiera Cass | Recenzie

Colecţia: Leda Edge

Nr. de pagini: 320

Seria: Logodnicii, volumul 1

Raiting Goodreads: 2,94/5

Anul apariției: 2021

Tânărul suveran al regatului Coroa, Jameson, nu a fost niciodată genul care să se așeze la casa lui – asta până când o întâlnește pe Hollis Brite.

Hollis a crescut la castel, printre celelalte fiice de nobili care speră din toată inima să atragă atenția regelui. Prin urmare, atunci când chipeșul Jameson îi mărturisește că s-a îndrăgostit de ea, tânăra este deopotrivă uimită și încântată.
Curând însă, Hollis își dă seama că, odată cu darurile extravagante și atenția necontenită, această nouă viață aduce și așteptări pe măsură – așteptări care o fac să se întrebe daca ei chiar îi este scris să fie regină.

Atunci când întâlnește un fermecător străin din regatul Isolte, înzestrat cu misterioasa abilitate de a vedea până în adâncul inimii ei, Hollis începe să se gândească tot mai insistent: oare nu cumva există o viață mai palpitantă dincolo de zidurile castelului?RecenzieÎn urmă cu aproximativ șase ani am citit primele trei volume din seria Alegerea și, la vremea respectivă, am fost plăcut surprinsă de povestea pe care am descoperit-o. Să nu mă înțelegeți greșit, nu a fost o capodoperă literară nemaiîntâlnită, însă acțiunea m-a prins încă de la început și mi-a indus o stare plăcută de relaxare. Am citit și restul cărților din serie pe măsură ce au fost traduse, însă – cumva – interesul meu pentru acestea s-a diminuat puțin. Le-am citit cu aceeași plăcere și interes, dar pur și simplu nu mai reușeam să găsesc acel ceva fascinant pe care îl descoperisem inițial.

Cu toate acestea, nu am ezitat nicio clipă când editura Corint a anunțat publicarea primului volum dintr-o nouă serie semnată de Kiera Cass. Indiferent de lucrurile pe care le-am citit despre această carte sau de părerile pe care le-am auzit de la alți cititori, am refuzat să-mi formez o opinie proprie înainte de a avea ocazia să o citesc. Fiind familiarizată cu poveștile și stilul de scriere al autoarei, am fost convinsă de faptul că această carte nu are cum să mă dezamăgească. Singura mea așteptare de la “Logodnicii” a fost aceea de a-mi oferi o lectură plăcură și relaxantă, care să mă ajute să mă destind după o zi solicitantă. Și, din acest punct de vedere, pot spune că nu am fost dezamăgită.

Despre acțiunea propriu-zisă a romanului nu vreau să vă dezvălui mai multe amănunte față de cele prezentate în descriere întrucât … nu ar fi mai multe de zis. Din acest punct de vedere pot să spun că autoarea nu s-a focusat pe conturarea unui fir narativ complex, ci a preferat să prezinte o serie de evenimente și întâmplări într-un mod succint, fără să dezvolte prea mult subiectul pe care a ales să îl abordeze.logodniciiMărturisesc faptul că mi-ar fi plăcut ca autoarea să se concentreze mai mult și pe conturarea personajelor, întrucât acestea mi s-au părut de-a dreptul banale și lipsite de personalitate (aici încadrez toate personajele, indiferent dacă sunt principale sau secundare). Hollis deține momentan titlul de cel mai enervant și nehotărât personaj din tot romanul și sper că acest lucru se va schimba în următorul volum. Tănăra dorește să dea impresia că este stăpână pe propria viață, însă pleacă privirea de fiecare dată când este criticată de către mama ei și se conformează prea ușor cu lucrurile care îi sunt impuse de alții. Ca orice altă lady de la palat, Hollis dorește să atragă atenția regelui Jameson și își concentrează toate eforturile în speranța că va reuși să-i câștige inima. Și, ghiciți ce? Când reușește să facă acest lucru, doi ochii albaștrii îi dau lumea peste cap și o fac să uite de scopul ei inițial. Din punctul ăsta de vedere nu pot decât să-mi exprim nemulțumirea cu privire la acest insta-love – o dragoste la prima vedere puțin cam nerealistă (după părerea mea umilă).

“Ochii lui s-au intersectat cu ai mei. Pentru o clipă, lumea a încremenit. M-am trezit complet pierdută în privirea lui, incapabilă să mă desprind. Ochii lui erau șocant de albaștri – o culoare foarte rară în Coroa și complet unică față de tot ce mai văzusem până atunci. Nu era nuanța cerului sau a apei. Nici nu aveam un cuvânt pentru ea. Iar albastrul acela mă atrăgea înăuntru, refuzând să mă lase să plec. “

Despre Jameson, suveranul regatului Coroa, nu ar fi prea multe de zis (din păcate). În afara faptului că este tânăr și nestatornic (sau, mai bine zis, cam fustangiu), nu prea știm mare lucru despre el. Autoarea nu ne-a oferit posibiliatea de a-i descoperi personalitatea (asta dacă are vreuna) sau dacă este înzestrat cu abilitățile necesare pentru a conduce un regat. În ciuda aparențelor și a farmecului pe care îl emană prin toți porii, Jameson mi-a dat impresia că este cam snob și superficial, mai ales în momentul în care i-a transmis, într-un mod nu foarte subtil, lui Hollis că singurul rol al reginei este acela de a arăta bine alături de el și nu de a vorbi. Sau a gândi.

Dacă ar trebui să descriu stilul de scriere al autoarei într-un singur cuvânt, acela ar fi simplu. Kiera Cass nu o să te plictisească niciodată cu descrieri minuțioase, metafore elaborate sau informații de umplutură. Acest aspect reprezintă un avantaj pentru cititorii care vor să-și imagineze cu ușurință locurile și personajele create de autoare, dar, în același timp, poate fi considerat și un minus de către cititorii care preferă un stil de scriere mai bogat și mai elaborat. Dar cred că asta depinde foarte mult de fiecare cititor în parte.

“Dragostea unui rege te poate stimula să încerci orice. Și nu mi se părea nimic mai îmbătător decât să fiu adorată de el și de oamenii care mă adorau de dragul lui.”

Per total, Logodnicii a fost o lectură plăcută și amuzantă, cu un subiect ofertant care, din păcate, nu a fost exploatat de către autoare. În ciuda părerilor pe care le-am citit și auzit despre această carte, m-am încăpățânat să o citesc pentru a-mi putea forma o opinie proprie. Și nu pot spune că regret. Nu în adevăratul sens al cuvântului. Chiar dacă nu aveam setate anumite așteptări de la această carte, mi-aș fi dorit totuși mai mult. Și știți ce este și mai amuzant? În ciuda faptului că primul volum din serie nu a fost chiar pe gustul meu, sunt ferm convinsă că îl voi citi și pe următorul, când va fi publicat. De ce? Nu am un răspuns clar și rațional în această privință. Știu doar că simt nevoia să văd cum (sau dacă) va evolua povestea și ce deznodământ le-a pregătit autoarea personajelor (deși am o vagă bănuială cu privire la direcția în care se va îndrepta acțiunea, vreau neapărat să verific dacă am anticipat corect evenimentele).

Mulțumesc Editurii Corint pentru exemplarul oferit și pentru posibilitatea de a-mi exprima sincer părerea despre carte. Aceasta poate fi achiziționată  de pe site-ul editurii (click AICI) sau din librăriile online partenere.Imagini pentru editura corint logo